torstai 3. toukokuuta 2012

Motivaatiomekko

Tänään saapui Ellokselta tilaamani ihana mekko. Tilasin sen koossa 46, mutta harmikseni (ja yllätyksekseni) se oli liian pieni yläosasta, lähinnä vyötäröltä ja rintojen kohdalta! Nää koot on kyllä ihan hepreää mulle... Toisissa vaatteissa menee jopa 42 ja joissakin pitäisi olla melkein 48. Käsittämätöntä. Mekon kohdalla sain yläosan napit juuri ja juuri kiinni, eikä se näyttänyt kovin hyvältä. Se oli silti niin ihana muuten, etten malta luopua siitä. Palauttamisen sijaan teinkin päätöksen. Minulla ei ole hetkeen ollut oikeastaan mitään lyhyen matkan tavoitteita, joten tässä nyt olisi. Olemme lähdössä muutaman ystävän kanssa risteilylle kesäkuun alussa ja haluan pitää tätä mekkoa reissussa ylläni. Tavoitteenani ei ole niinkään tiputtaa x määrää kiloja neljässä viikossa, vaan hoikentua mekkoon sopivaksi. Arvioisin, että vyötäröltä pitäisi kadota 3-4 senttiä, käsistä 1-2 ja rintojen kohdalta sentti tai pari, jolloin mekko saattaisi näyttää hitusen paremmalta.

Ja kas kummaa, miten yhtäkkiä löytyykin motivaatiota!

No, miten tulen saavuttamaan tavoitteeni? Ystäväni ehdotti minulle eilen, että rupeaisimme molemmat herkkulakkoon neljäksi viikoksi, sillä hänelläkin on oma tavoite. Omaksi pieneksi hämmästyksekseni (ja pettymyksekseni) torjuin heti mielessäni ehdotuksen. En minä pysty siihen, enkä minä edes halua pystyä siihen! Väärin. Kyllä, minä pystyn ja haluan ja minä teen. Joten Jenni, haaste vastaanotettu. Consider it done!

Oman herkkulakkoni säännöt. Pannaan joutuvat sipsit, karkit, maitosuklaa, pizzat, hampurilaiset, sokerilimukat, mehut, keksit ja leivonnaiset. Poikkeus: Yksi leivonnainen viikossa. Sallitut aineet (kohtuudella ja harvakseltaan): Tummasuklaa, light-limsat (mutta vain poikkeustapauksessa!), kuivatut hedelmät ja pähkinät.

Muutenkin ruokavalio täytyy fiksata paremmaksi. Enemmän vettä (edelleen, edelleen), enemmän hedelmiä ja vihanneksia, vähemmän kaikkea turhaa. Ja kiloklubi avuksi jälleen. Ja enemmän liikuntaa. Enköhän mä näillä onnistu?

Tämän hetkiset mitat (ja tavoitteet!):

Vyötärö 88cm (85cm)
Käsivarsi 37cm (35,5cm)
Rinta 112cm (110cm)

Projekti Kesämekko! alkaa huomenna. Kesäkuun ensimmäinen päivä nähdään, miten oon pärjännyt!

5 kommenttia:

  1. Ihana mekko! Projektille onnea ja kesänodotusta!

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa hyvältä noi sun herkkulakon säännöt, ei liian tiukkapipo kannatakaan olla :)

    VastaaPoista
  3. Minulla myös vastaava kevennys / kavennus projekti ollut jo helmikuusta lähtien. Itselläni on toiminut varsin hyvin herkkulakkoilun lisäksi se, etten syö mitään klo 19.00 jälkeen. Ensin oli tosi vaikeaa, koska olen iltasyöppö, mutta nykyään se toimii jo automaationa. Vappu oli poikkeus, kun söin herkkuja myös alkuyöstä, mutta olo oli seuraavanakin aamuna vielä ähkyinen ja nukuin entistäkin huonommin. :)
    Parasta tässä on se, että aamulla noustessa maha on selvästi littanampi, olo on hoikempi, vaikkei olisi grammoina laihtunutkaan. :)

    Minulla on 200g jogurttipurkkeja jääkaapissa aina varuilta, jos herkkuhammas tai mussutusvimma iskee. Myös tuoremehuja olen hörppinyt aina silloin kun tekee mieli napostella jotain "turhaan". Annoskoot on minulla ollut ihan hillittömiä aikaisemmin, olen onnistunut nyt normalisoimaan ne, nauttimalla 2-4dl vettä aina ennen ruokailua. Masuun ei mahdu niin paljon ruokaa, kun on vettä pohjalla. =D

    Samoin olen huomannut sen, että kun olen huonosti juonut, jano muuttuu näläksi ja syön sitten enemmän. Bad bad... nyt aloitan aamuni lasillisella vettä, juon vettä vähintäänkin aina ennen ruokaa ja päivä päättyy vesilasilliseen. Tällä tavalla tulee juotua edes se 2L päivässä.

    Isot tsempit täältä sinulle!!!!!!!! <3 <3

    VastaaPoista
  4. Huomasin saman reaktion, kun ensimmäisen kerran ajattelin karkitonta vuotta 2012. Nyt, kun sitä on kulunut jo yli neljä kuukautta, niin ei tee edes tiukkaakaan. :)

    VastaaPoista
  5. Ihana mekko! Tsemppiä projektille, uskon että onnistut. :)

    VastaaPoista