keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

Blogin kuukausipäivä.

Oho! Eilen oli blogin kuukausipäivä. Ja viikonloppuna tulee kaksi kuukautta Muutoksen aloittamisesta. Jos kaikki olisi mennyt suunnitelmien mukaan, olisin nyt 10 kiloa hoikempi kuin toukokuun alussa. No, en ole. Mutta minusta on silti kadonnut noin puoli metriä tavaraa ja olen laihtunut kuusi kiloa. Saavutus sekin. Ehkä tämä kesän 10-kilon haaste oli vähän liian kunnianhimoinen... Mutta ei se mitään. Aina ei voi onnistua ja siihen ei välttämättä itsekään voi aina vaikuttaa, kuten nyt. Oon liikkunut paljon (viimeisen kuukauden aikana on ollut 8 lepopäivää) ja syönyt terveellisesti. Onhan tässä tietysti vielä aikaa, mutta en viitsi ottaa turhia paineita, jos kiloja ei lähdekään yhtä vauhdikkaasti kuin toukokuussa. Kunhan suunta vain on oikea.

Kaivoin tänään sen Lidlin sykemittarin esiin. Se on Crivit Sports -merkkinen ja ilmeisesti ihan kelpo vehje hintaansa nähden, ainakin mitä foorumeilta oon lukenut. Hetken kesti ennenkuin opin sitä käyttämään, mutta nyt tämä sujuu jo ihan mukavasti. En tosin ole ihan varma, näyttääkö tämä oikein näitä lukuja, sillä äsken pidettyäni itselleni 45 minuutin tanssitunnin, syke huiteli useimmiten jossain 160-175 tienoilla ja kaloreita kului 45 minuutin aikana 800. Voiko tämä olla totta? Mä kyllä pompin ja riehun aika paljon tanssiessani, joten en ihmettele vaikka syke olisikin kohonnut noin korkealle. Tarvitsisin ehkä jonkun ammattilaisen neuvoja, sillä mulla ei oo aavistustakaan mikä on normaalia. Eräs tuttu neuvoi, että parhaan kulutuksen saa sykkeen ollessa 120, mutta enhän mä voi hillitä tanssimistani! Kun tanssii, niin tanssii tunteella. Jos se syke todella huitelee noin korkealla, niin sillehän mä en voi mitään. Vai onko sitten mahdollista, että tuo sykemittari ei toimi niin kuin pitää? Onko kenellekään muulla kokemuksia Lidlin sykemittarista ja toimivuudesta?

Loppuviikosta onkin tulossa melkoisen kiireinen. Miehekkeellä alkaa viikon loma ja ollaan lähdössä roadtripille! Tarkoituksena on piipahtaa kotonani Sallassa ja jatkaa matkaa aina Norjaan, jäämerelle asti. Lähdetään pakettiautolla liikenteeseen, jossa sitten myös yövytään matkan varrella. En malta odottaa! Tää roadtrip tuo varmasti paljon hyviä muistoja ja kokemuksia, mutta tuo se haasteitakin tämän muutoksen osalta. Liikunta voi jäädä melko niukille, ellei sitten joinakin päivinä päätetä lähteä patikoimaan. Ja ruokapuoli sitten... Ulkona tulee varmasti syötyä jonkin verran, joten täytyy olla tarkkana mitä tilaa. Huoltoasemilta voi olla vaikea löytää mitään kovin terveellistä. Ja mitä oikein voi tehdä itse matkalla? Tässäpä asioita mietittäväksi. Otan mielelläni vastaan neuvoja teiltä, hyvät lukijat!

3 kommenttia:

  1. Jos siihen sykemittariin saa painon (ja pituuden) syötettyä, niin on kyllä mahdollista, että kulutat paljon. Koska mitä enemmän painoa, sitä enemmän kulutus on. Tai niin mä olen ymmärtänyt.

    Ja mulle mun personal trainer sanoi, että painonpudotukseen ja kunnonkohotukseen on hyvä liikkua siinä 130-170 sykealueilla. Joten tanssi tyttö tanssi jos siltä tuntuu! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, siihen saa syötettyä iän, pituuden ja painon. :> Vähän hullultahan tuo 800 kaloria alle tunnissa tuntuu, mutta miksipä ei. Kuluuhan Zumba-tuntillakin melkoinen määrä kaloreita. :> Täytyy nyt koettaa pelata tuolla Lidlin sykemittarilla jonkin aikaa ja sitten jos joskus saan hankittua "paremman" niin täytynee vertailla tuloksia. :>

    VastaaPoista
  3. Hieno saavutus! Onhan tuossa jo kova pudotus ja hitaampi laihtuminenhan takaa paremmin sen, että kilot myös pysyvät poissa.

    Ihana reissu teille tulossa - olen ihan kade! Valitse mahdollisimman salaattipitoisia ruokia - ilman kastikkeita. Syö paljon hedelmiä ja vihanneksia, ne säilyy melko hyvin kuljetettaessakin. Ja muista juoda matkalla paljojn vettä. Kivaa reissua!

    VastaaPoista