sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

when there's nothing left to burn, you have to set yourself on fire.


Oon lyriikkafriikki. Lähes jokaisesta pitämästäni kappaleesta pengon esiin lyriikat ja luen niitä yhtä kiihkeästi kuin uskovainen lukee raamattuaan. Jos voisin, puhuisin pelkästään lainauksin. Joku muu on kuitenkin sanonut jo kaiken paremmin, paljon paremmin kuin mihin itse koskaan kykenisin. Siteeraan jatkuvasti rakastamiani kappaleita päiväkirjassani, facebook-tilapäivityksissäni, blogissani... Kaikkialla.
       Kuten varmaan arvaatte, blogini otsikko on eräästä kappaleesta, josta pidän hyvin paljon. Kyseessä on ylläoleva Tiger Loun The Less You Have To Carry. Vaikka kappaleessa lauseella "the more you give, the less you have to carry" on luultavasti hyvinkin erilainen merkitys kuin mitä tässä tapauksessa, ihastuin lauseeseen silti. Laulu itsessään on hyvin surumielinen, mutta minä pidän tämän lauseen ajatuksesta. Minulle sillä on useita merkityksiä. Ensinnäkin, miten hyvin se sopiikaan tähän muutokseeni, niin monella tapaa? Koetan olla parempi ihminen, niin itseäni kuin muita kohtaan. Haluan antaa enemmän kuin otan. Kun lakkaa kuluttamasta energiaa turhanpäiväiseen itsekkyyteen, voi paljon paremmin, voi paljon... kevyemmin, henkisesti. Ja sattumalta tämä lause sopii myös tähän painonpudotusprojektiini. Mitä enemmän paiskin töitä tavoitteideni eteen, sitä vähemmän (painoa) minun tarvitsee kannatella.

Tämä lause toimii siis ohjanuorana minulle monin tavoin. Elämänmuutoksessani ja elämänasenteissani. Olen usein miettinyt ja suunnitellut palkintoja ultimaattisen tavoitteeni saavuttamisesta. Kuten monet muutkin, niin olen haaveillut minäkin tatuoinnista jo pitkään. Syy miksi en ole sellaista jo hankkinut on rohkeuden puute ja se yksinkertainen syy, etten oikeastaan vielä halua, en tähän vartaloon. Miltä tatuointi tulisi näyttämään kun laihdun? Muuttuisiko se ihan täysin tunnistamattomaksi kuvioksi? En tiedä. Mutta sen tiedän, että haluan tatuointia ottaessani olla hyvässä kunnossa ja varma siitä, etten enää tule liikakilojani takaisin hankkimaan.
     Tatuointi toimii hyvänä motivaation lähteenä. Oivalsin tänään millaisen tatuoinnin haluan. Se ei ole kuva, vaan lyriikkaa eräästä kappaleesta. Joko arvaatte mistä kappaleesta puhun?

1 kommentti:

  1. Tuo sun blogin nimi, tän biisin hieno oivallus, olis kyl aivan mahtava teksti kylkeen. Siis tatuoituna kylkeen. Tai ihan mihin vaan. Muutenkin hemmetin hyvä lause elämää ajatellen.
    Oon mietiskellyt paljon aiemminkin tuota "The more you give, the less you have to carry"-lausetta. Pirun fiksu!

    VastaaPoista