perjantai 23. syyskuuta 2011

viidestätoista seitsemääntoista.

Day 15 - Are you vegan or vegetarian? If so, has this helped you lose weight? If not, would you ever consider turning vegan or vegetarian?
- En ole, enkä ole harkinnut. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän mun tekee mieli lihaa.

Day 16 - When did you first decide to lose weight?
- Tällä kertaa vai yleensä? Ekan kerran laihdutin 12-vuotiaana. Olin silloin jo ylipainoinen ja liikunnan lisäämällä sain pudotettua painoa. En muista siitä kyllä paljoakaan, en seurannut painoani, halusin vain olla hoikempi. Pyöräilin paljon ja kävin lenkeillä.
        Sen jälkeen oon laihduttanut enemmän tai vähemmän. 13-17 -vuotiaana olin ihan hoikka tyttö, mutta en ikinä ollut tyytyväinen itseeni. Lukion viimeisellä painoa alkoi kertyä ja sen jälkeen oon aina "päättänyt" laihduttaa, kuitenkaan juuri tekemättä asian eteen mitään. Viimeisin ja nykyinen projekti alkoi eräänä kauniina toukokuisena päivänä, kun mieheni lähti lenkille ja kehotti minuakin pitämään tanssitunnin itselleni pitkästä aikaa. Tanssitunnin jälkeen tuli niin hyvä olo, että halusin jatkaa liikkumista. Samana iltana luin iltalehden sivuilta eräästä tytöstä joka oli laihduttanut kalorilaskurin avulla 45 kiloa kymmenessä kuukaudessa, joten päätin itsekin  kokeilla moista kalorien laskentaa. Siitä kaikki lähti ja tässä ollaan. Enää en keskity niinkään siihen laihduttamiseen, vaan liikkumiseen ja hyviin elämäntapoihin. Eiköhän ne kilotki karise siinä samassa ajallaan.

Day 17 - Do you have an eating disorder?
- Nope. Jotain syömishäiriön tapaista mulla oli ennen tätä projektia, mutta oon nyt aika terveellä pohjalla ruokavalioni ja elämäni suhteen muutenkin.

2 kommenttia:

  1. Ei nyt liity ylläolevaan tekstiin oikein ollenkaan, mutta mua kiinnostaa, että käytätkö kevyttuotteita vai syötkö mieluummin "aitoa" ruokaa (pakko laittaa sana aito lainausmerkkeihin, koska yhtä prosessoituahan se ruoka usein on, oli kevyttuote tai ei).

    VastaaPoista
  2. "Aitoa" ruokaa mielummin. Toki toisinaan (vaikkakin harvoin) juon esim light-colaa, mutta muuten pyrin välttämään kaikkia light-tuotteita ja sen sijaan käyttämään näitä "aitoja" ruokia kohtuudella.

    VastaaPoista