sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Viikko kahdeksan.

Taitaa olla aika viikkokatsaukselle. Hmm. Täytyy myöntää, etten ole tyytyväinen. Vaikka liikunnallisesti viikko ei jäänytkään niin laiskaksi kuin uumoilin, niin ruokapuolen kanssa mentiin sitten mäkeen ja urakalla. Uh. Hävettää edes ajatella. Mun heikkous on selvästi kaikki leivonnaiset ja mua on viime aikoina riivannut valtaisi leipomishimo ja pakkohan niitä porkkanamuffineja oli sitten viikolla tehdäkin. Jaa, muistinko kohtuuden kuitenkin? No en. Enpä tietenkään. Pudotusta painossa on turha odotella tämän viikon jälkeen... Vaikka eipä viisari oo juuri värähtänyt suuntaan tai toiseen koko helmikuussa. Turhauttaa. Oon miettinyt, että pitäisikö oikeasti alkaa vetämään tiukkaa linjaa kaikkien herkkujen suhteen, jos se jumittaminen johtuu sitten niistä, vähäisistäkin? En tiedä. Huomenna näen onneksi lääkäriä ja toivottavasti saan ajan ravitsemusterapeutille. Ehkä tähän joku ratkaisu löydetään!

Viikon liikunnat/kehonhuollot:
ma: danzation 1h
ti: kävely 45min
ke: -
to: vatsa- ja käsitreeni kotona 45min, kävely 30min, venyttely 40min
pe: kuntosali 35min, crosstrainer 15min, kävely 30min, venyttely 30min
la: -
su: -

Yhteensä 5,5 tuntia.

Oon ilokseni huomannut alkaneeni nauttimaan venyttelystä suunnattomasti. Nykyään jopa tarvitsen sitä. Olo on paljon parempi, kun venyttelee edes pari kertaa viikossa. Ja joka viikko huomaa kehittyvänsä. Venyttely auttaa myös rauhoittamaan mieltä, se käy mulle jonkinlaisesta meditaatiosta. Pääsen usein sellaiseen flow'n omaiseen tilaan ja kun oon saanut venyteltyä, myös mun mieli tuntuu tyhjentyneen kaikista turhista taakoista ja kiristyksistä. Kaikista ihanteellisinta olisi jos saisi aikaiseksi venytellä joka päivä edes hetken aikaa. 


Perjantaina kävin tosiaan salilla ja pukuhuoneessa napsin huvikseni muutaman kuvan silloisesta asustani. Aika tummanpuhuvaa, eikö? Mutta näin pukeudun yleensäkin, mustat caprimittaiset "haaremihousut", musta Ginatricotin pitkä toppi ja tällä kertaa mukana oli myös tuollainen musta bolero. Tanssitunneilla mulla on yleensä ihan sellaiset tavalliset jumppatossut (mustat, tietenkin), mutta kuntosalilla treenikenkinä toimivat tuollaiset valkoiset Boycotin tennarit. Joskus saatan heittäytyä hurjaksi ja pukea jonkin värikkään topin! Tiukoista trikoohousuista en välitä ollenkaan, joten mielummin pidän tuollaisia "vähän" väljempiä housuja. Mutta varsinkin tanssiessa ne on ihan parhaat. 

Pahoittelen jo etukäteen, että päivitystahtini saattaa harventua entisestään ensi viikolla. Oon lähdössä kotiseudulle pohjoiseen viikoksi tai pariksi, joten siellä tuskin ehtii hirveästi koneella istumaan. Mutta voi miten ihanaa päästä kotona käymään, olen innoissani. :) Mutta pieni pyyntö äidille, koska tiedän, että luet tätä: Parempi olisi piilottaa kaikki herkut tai mää tuun ja syön ne.

9 kommenttia:

  1. Heh aina kun itse meen käymään lapsuudenkodissa niin avaan aina ne kaapit, jossa tiedän et äiti säilyttää jotain lakuja tai salmiakkia. Ja sillä on aina siellä jotain herkkuja!

    Viime kesänä kävin kerran äidin luona ja silloin otin mukaan omat eväät, maitorahkapurkin ja hamppurproteiinijauhetta. Se on ainoa tapa pysyä erossa herkuista, kun päättää vetää tiukkaa linjaa!

    VastaaPoista
  2. Moi! :) Joskus tollanen melkein totaalikieltäytyminen herkuista oikeesti auttaa. Oon pidempään lukenut anonyyminä sun blogia, mutta nyt pohdin, että haluaisitko mahdollisesti GoFatGo-dieetin ohjeet? Itse olin mukana kolmen viikon ilmaisessa haasteessa, jonka aikana paino putosi todella mukavasti. Elieli.. onko sulla sähköpostiosoitetta, josta saisi kiinni? :) Voisin ainakin ohjeet lähettää ja jos ei inspaa niin ei tietenkään tarvii kokeilla. Itsellä oli siis alussa n.20kg ylipainoa, GFG:n avulla tipahti 4,7kg.. ja matka jatkuu alaspäin. :] Vaatii aika hyvää itsekuria, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mikä jottei! Pistä tulemaan, niin pistän harkintaan: niinacmon@hotmail.com :) Oon tuosta kuullut aiemminkin, mutta en oo saanut aikaiseksi kokeilla. Ehkä tuo nyt voisi olla paikallaan, koska tää jumitus alkaa todella käydä hermoille ja projektikin kaipaisi ehkä jotain uutta. Katsotaan :)

      Poista
  3. Ajattelin vain ilmoittautua uudeksi lukijaksi :) Vaikka yritän itsekin kirjoittaa painonhallintablogia, löydän harvoin sellaisia joita jaksaisin jäädä seuraamaan. Tämä oli yksi niistä, kirjoitat hyvin ja asenteesi tuntuu olevan kohdallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja tervetuloa Anni! Oon iloinen, että oot liittynyt joukkoon ja toivottavasti pystyn jotenkin motivoimaan sinua projektissasi. :>

      Poista
  4. Siis sä et tosissaan VOI olla 105 kiloa painava? Ja tuossa kuvassa olet sinä? Mitä ihmettä...

    http://maidreambody.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No itseasiassa 102,5 kiloa, mutta joo. ;D Kyllä se oon minä. Vaikka kiloja ei olekaan lähtenyt niin paljon, kuin olisi voinut, niin senttejä kuitenkin. Kai se liikunnallisuus sitten tuolla tavalla näkyy. :)

      Poista
  5. Oh damn girl, muutos on hurja! :)

    VastaaPoista